Naam:
teunsmarathonvoorunicef.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Ik ben Teun van der Vorm en doe mee aan de Unicef Rift Valley Marathon 2018 in Kenia. Unicef organiseert deze samen met Lornah Kiplagat en haar man om geld in te zamelen om schoon water en sanitair op scholen in Kenia te realiseren. Wat wij in Nederland normaal vinden is in Kenia helaas nog de uitzondering.

De afgelopen maanden heb ik me met een groep van bijna 30 andere Nederlandse hardlopers hierop voorbereid. Op advies van Ilion-clubgenoot en ervaren hardlooptrainer Fred Steetsel gekozen voor het SportRusten schema waarbij Fred me uitstekend geholpen heeft met een gepersonaliseerde variant. Dit gezien de korte voorbereidingstijd die ik had door een enkelbreuk in november vorig jaar en waardoor ik pas weer eind februari kon gaan hardlopen. Tot nu toe bevalt het erg goed en zonder de hulp van Fred was ik nooit zo ver in mijn voorbereiding geweest als ik nu ben. Veel dank! Wel ben ik heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitpakken in Kenia met alle verzwarende omstandigheden die je niet kan trainen van te voren. Daarnaast veel dank aan oud-collega Radha Poeran die me geholpen heeft met versterkende voedingssupplementen en ademshalingstechnieken. Dank ook aan iedereen die me gestimuleerd heeft door te gaan (je kan het!) of ermee te stoppen (dat gaat je toch nooit lukken!), beide hebben me enorm gestimuleerd :-)

Ook veel dank aan alle donateurs die nu al ruim 7500 euro bijgedragen hebben. Maar hoe meer geld er komt hoe meer scholen en leerlingen Unicef kan helpen. Wil je me helpen zo veel mogelijk geld bijelkaar te krijgen voor dit goede doel? Doneer dan via https://helpmee.unicef.nl/riftvalley/2-5352

Over mijn reis

We vertrekken op 12 mei 2018 naar Kenia, waarna we een wildpark bezoeken en een school waar Unicef gezorgd heeft voor schoon water en sanitair. Daarna volgen een paar rustige dagen met kleine trainingen om ons goed voor te bereiden op de marathon. Op 18 mei is het dan zover: om 6.30 ('s ochtends!) gaat de marathon van start door Rift Valley. Een zwaar parcours met flinke hoogteverschillen, ijlere lucht en Keniase temperaturen. Op 20 mei 2018 zijn we weer terug in Nederland.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: