Dag 6: Parcoursverkenning en uitrusten voor de grote dag

17 mei 2018 - Iten, Kenia

Vanochtend kregen we na het ontbijt de laatste uitleg over de marathon en kregen we ook ons ‘startnummer’ uitgereikt. Daarna kon een kleine groep met een busje mee om de eerste (en zwaarste) 15 km van het parcours te bekijken. Ik was één van de gelukkigen en het was erg leuk om dit alvast op een ontspannen manier te ervaren. De start is bij een schooltje beneden in de vallei op ongeveer 1900 meter hoogte waarna je in 10 km zo’n 400 meter omhoog moet. Conclusie bij het zien van dit stuk: wandelen! Het voordeel daarvan is dat je goed rond kunt kijken, wat zeker de moeite waard is. Naast mooie vergezichten zullen we ook af en toe opzij moeten voor koeien en schapen die op het parcours lopen. Na de eerste 10 km komt een voor Keniase begrippen vlakker stuk en zal het echte hardlopen kunnen beginnen. Maar zoals iedereen ons waarschuwt: rustig aandoen (polle polle!) en onderschat het niet! Bij een tussenstop konden we zien hoe de beroemde Keniase ugali, de maismeelbrij waarop de Kenianen zo goed hardlopen, gemaakt wordt en heb ik nog even geholpen het goed door te roeren wat heel belangrijk is! Na een stevige lunch met veel koolhydraten is het vanmiddag vooral uitrusten. Vanavond weer flink ugali eten zodat ik klaar ben voor de 42 kilometers morgen!

1. Annemiek:
    17 mei 2018
    Het ziet er zonnig uit! Succes morgen!
  2. Jacqueline Verkleij:
    17 mei 2018
    Heel veel succes, Teun, in gedachten ren ik met je mee! (Maar alleen in gedachten hoor ...)
  3. Sharon Orvan:
    17 mei 2018
    Zet 'm op Teun!! You can do it!
  4. Teun:
    Dank jullie wel!!
  5. Sander:
    17 mei 2018
    Veel succes morgen Teun, zet 'm op!
  6. Ammar:
    Succes Teun
  7. Gerard van den Bos:
    Succes Teun
    en ook vooral genieten van een unieke ervaring.
  8. Matthijs:
    Run Teun Run
    Enjoy!
  9. Diana:
    17 mei 2018
    Heel veel succes en geniet van de omgeving !
  10. Ries Bode:
    Dag Teun! Succes morgen!!! Groet Ries
  11. Teun:
    Dank jullie wel!!
  12. Pascal:
    17 mei 2018
    Heel veel succes Teun! Geniet ervan!!!
  13. Pieter van der Hoeven:
    17 mei 2018
    Hartstikke spannend Teun. Volhouden morgen!
  14. Cora Corsmit:
    Succes!
  15. Jan Rezelman:
    Hoi Teun,
    Lekker hoor, 10 km wandelen in het zonnetje, dan rustig aan doen, dan pannenkoeken eten, dan een tukje, dan een stukje op de rug van een koe, dan stukje rustig hollen, dan nog een pannenkoekjes, dan op een schaap, en dan zal het wel naar beneden gaan wat weer te gevaarlijk is om hard te lopen. En dan na 3 dagen en 8 uur finishen en een dikke medaille om je nek laten hangen op het podium. Dat leven past je volgens mij wel, kom je eigenlijk nog terug? Heel veel plezier!!😜
  16. Teun:
    17 mei 2018
    Haha Jan, je kent me wel een beetje 😀 Normaal zou ik het zo doen maar de BBQ begint om 17 uur dus dan wil ik echt binnen zijn!
  17. Radha Poeran:
    Succes Teun. Topperrrr😁
  18. John Alberts:
    18 mei 2018
    Een mooie omgeving. Succes Teun, met zulk powerfood wordt het zeker een succses.
  19. Arjen Eggink:
    18 mei 2018
    Heel veel succes Teun, geniet er vooral ook van!
  20. Remko Stam:
    18 mei 2018
    Gaaf hoor. Heel veel succes!
  21. Michael:
    Succes... Respect!
  22. Yvette de Ruijter:
    Succes vandaag!
  23. Marc van der Hoeven:
    18 mei 2018
    Veel succes Teun. Groeten, Marc van der Hoeven (zoon vsn Pieter)
  24. Helene De Ruiter:
    18 mei 2018
    Echt gaaf dit project joh. Zet m op he, heel veel succes!!
  25. Roy Ramadhin:
    18 mei 2018
    Veel plezier en succes Teun.
    Intussen heb ik mijn relax marathon in Paramaribo Zen voltooid.
  26. Hans G.:
    18 mei 2018
    Je bent al bezig, maar toch nog heel veel succes gewenst. Supertof dat je hieraan mee doet
  27. Jurriaan Berkenbosch:
    18 mei 2018
    Veel succes vandaag Teun. Pittige uitdaging en een mooi doel, zet m op!