Dag 8: De laatste dag ..

20 mei 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Zaterdagochtend is onze laatste mogelijkheid nog iets van Kenia mee te pakken. Met een groepje gaan we naar de zaterdagmarkt van Iten. Dat is een bijzondere happening en niet te vergelijken met een Nederlandse markt. Omdat het ‘s nacht weer hard geregend had was het marktterrein een blubberige toestand, maar dat weerhield mensen er niet van met plezier en enthousiasme hun koopwaar, van bananen tot mobiele telefoons, aan te bieden. Je moet de foto’s maar even bekijken voor een leuke impressie! ‘s Middags rijden we naar het vliegveld van Eldoret. Wachtend op onze vlucht naar Nairobi weten Angelo en ik voor het eerst (en ook nog eens overtuigend) van Steven en Maurice te winnen met klaverjassen. Ook op de laatste dag nog een klein hoogtepunt dus! Aangekomen in Nairobi vliegen we na een snelle maaltijd met de nachtvlucht door naar Amsterdam. Daar aangekomen nemen we bij de bagageband rond 8.30 afscheid van elkaar na een hele intensieve, mooie en indrukwekkende week in Kenia. Een week die we geen van allen zullen vergeten. Zelf word ik heel gezellig opgehaald door Annemiek, Yorick en Fedde vergezeld van hond Bauke (die ook wat sporen op Schiphol meende te moeten achterlaten dus kijk de komende tijd even uit waar je loopt als je op Schiphol bent 😉). Daarbij komt ook deze reisblog tot een einde. Graag wil ik iedereen hartelijke bedanken die bijgedragen heeft aan het grote succes (organisatie, mede-lopers, donateurs, anwb collega’s die een aantal maanden mijn werk hebben overgenomen, hardlooptrainer Fred, voedingsdeskundige Radha, iedereen die mij mentaal gesupport heeft, en iedereen die ik vergeten ben). Asanta sana! (veel dank).

P.s. Mocht je nog (of opnieuw) een bijdrage voor dit mooie Unicef project willen doen dan kan nog via https://helpmee.unicef.nl/riftvalley/2-5352. Zeer gewaardeerd en het geld wordt goed besteed tbv de lagere school leerlingen in Kenia.

1. Marleen Dambrink:
    20 mei 2018
    Gefeliciteerd Teun! Wat een prestatie
  2. Annemiek:
    20 mei 2018
    Iedereen kan rustig Schiphol over, hoor, de ongelukjes van Bauke hebben we uiteraard netjes opgeruimd 😬.
  3. Els weijtens:
    21 mei 2018